Projekt HOLT: Vlak

27. srpna 2012 v 14:07 | Sherylin Lee a Beatrix |  Hodnotenie tvorby
Dve hodnotenia jednej poviedky v rámci projektu HoLT
Čo vás v tomto článku čaká?
Metaforický vlak a naše názory naň!





Beatrixine názory

Poviedka sa ovíja okolo motívu života, ktorý je zobrazený ako idúci vlak. Na lúke vedľa koľajníc stojí chlapec, snaží sa vidieť na druhú stranu (v čom mu vlak bráni) a čaká na lásku, ktorá zmení jeho život, čaká na to, že sa jeho život začne. Spoločnosť mu robí len jedno dievča, ktoré si hrdina väčšinu času poriadne nevšíma. Pointou poviedky v podstate je (aspoň ja som to tak pochopila), že život sa začína narodením, je zbytočné čakať na nejaký iný "začiatok", svoje šťastie, svoj osud si musíme sami vybojovať, musíme sa oň starať. A nečakať na zázraky.
Toľko na úvod, aby každý mal aspoň približnú predstavu, o čom to celé je. :)

Môj prvý dojem - pekné, koniec sa vydaril, metafora sa mi páčila.

Môj druhý dojem - zamyslela som sa a zistila, že celkom nerozumiem logike veci.
Vlak je život, to je hneď jasné. Konkrétne život toho chlapca, keďže po jeho smrti okolo dievčaťa prejde posledný vozeň = vlak tam končí. Čudné je, že chlapec nesedí vo vlaku, ale stojí na jednom mieste a len pozerá, ako sa šinie popri ňom. To by bolo v poriadku - veď poviedka je o tom, že márne čakal a život mu v podstate prekĺzol pomedzi prsty.

V poviedke sa však hovorí aj, že vlak nikdy nezastal - a teda sa do neho NEDALO nastúpiť. Tým pádom to, že chlapec stál mimo neho, na svojej lúke, to bolo normálne, nebolo to tým, že čakal na niečo, čo nikdy neprišlo. To by znamenalo čo? Že sa celý život nikam nepohneme, stojíme na rovnakom mieste?

Ďalej - tie dve strany (rozdeľované koľajami a neustále idúcim vlakom) tiež nie sú jasné. Chlapcova strana je jeho vnútorný svet, tak som to pochopila. No čo je druhá strana? Oddeľuje ho od nej vlak, teda jeho vlastný život. A od čoho nás delí vlastný život?

Nuž, ako prvá mi napadla smrť. Kým žijeme, nemôžeme byť mŕtvi, to je nesporná logika. :)
Prečo však potom chlapec túžil vidieť na druhú stranu? (pokiaľ nevezmeme do úvahy možnosť, že zámerom bolo dať poviedke emácky nádych)

Nerozumiem ani, ako je možné, že to dievča mohlo byť pri ňom? Čo jej vnútorný svet? Prečo ho mohla opustiť (a čo to s ním porobilo? Zvädol ako chlapcov, keď sa oň nestarala?), ale chlapec sa zo svojej lúky nikdy nepohol?

Mala by si to lepšie popísať. Niekto by možno namietal, že je to metafora, netreba teda rýpať do detailov, no podľa mňa práve pri takýchto textoch musí každý detail sedieť.
Na prvý pohľad aj sedia, to uznávam. Akurát na druhý nie, aspoň mne. Ale možno mi na všetky otázky aj vieš odpovedať, potom by som ti len radila to trochu jasnejšie napísať. Prípadne, ak sa už nechystáš túto poviedku prepisovať, tak to ber ako radu do budúcnosti.

Poviedka sa mi každopádne vcelku páčila. Myšlienka bola dobrá a súhlasím s ňou, napísané to bolo celkom pekne. Väčšina ľudí sa nad tým tak hlboko nezamyslí (ani ja som sa nezamyslela, kým som nezačala písať hodnotenie :)), čiže ani nebudú mať výhrady ako ja. Písať poviedky formou metafor je ťažké, podľa mňa omnoho ťažšie, než len opisovať skutočnosť (hoci pútavo, samozrejme). Sama mám takého poviedky rada, a keď sme písali úvahy v škole, vždy to u mňa skončilo pri niečom takom.

Konečné hodnotenie: nápad je dobrý, spracovanie celkom fajn no autorka by mala popracovať na doladení detailov.

Názor Sherylin Lee


Obrazný popis udalostí, ako preteká človeku život pomedzi prsty. Obzerá sa na druhú stranu, túži po tom prejsť tam, ale netuší, že na čo celý čas vyčkáva je smrť. Popritom zanedbáva svoj život a úlohu, ktorá mu bola pridelená na tejto strane. Stále po niekom túži, po žene jeho snov, ale tá túžba, ten sen odvádza jeho pozornosť. Myslí si, že ho láska vylieči. Vlastne ani nežije. V reálnom svete určite nie, iba vo svete predstáv. A keď už pochopí, že šťastie mal celý čas na natiahnutie ruky, umiera.

Mne sa námet páčil a do námetu ako takého neviem rypnúť. Rypnem si však inde, ako nejaká sviňa, pretože miestami utiekla logika.

Úvod sa mi páčil. Na úvody si potrpím, pretože to je prvý text, s ktorým sa čitateľ stretáva. Ocitáme sa hneď v príbehu, zatiaľ bez zbytočných omáčok. Aj nápad sa mi celkovo páči, pretože má dušu. Chce čosi hlbšie povedať a nedrží sa iba na povrchu, ale ide do hĺbky. Čo mi však prekážalo je podanie. Nie gramatika, štylistika, ale veci, ktoré teraz vymenujem:

Ide vlak. Nikdy som nevidela jeho začiatok ani jeho koniec. - Ak by bolo doplnené, je výnimočný, iný, ako tie vlaky, ktoré môžete obvykle vidieť (a teraz: nikdy som nevidela jeho...) bolo by to v poriadku aj bez vyzradenia pointy, pretože ja som sa celý čas nazdávala, že som v nejakom čudne reálnom príbehu. Ak by tam však bolo čosi, ako veta, ktorú som teraz uviedla, vyvolalo by to úplne odlišný dojem. Ináč sa vynárali otázky, ako je možné, že si nevidela jeho začiatok ani koniec? Predsa to bol iba vlak... Vlaky majú koniec inak by museli behať dookola. No jednoduchá veta, zmení všetko, čo o vlakoch vieme. Je iný... Aha.

Opisom v značnej miere chýbala presnosť. Náznak, že čitateľ si dobre domýšľa, čo si domýšľa. Väčšinou to boli iba moje domnienky a nemuseli byť vôbec dobré, pretože chýbali náznaky. Lill popisovala vlak života a kým ho človek videl, dovtedy žil. Preto nemohol človek vidieť ani jeho "predok ani zadok". Na predok sa totiž nepamätal a zadok nevidel, kým neumrel. Nápad je fakt dobrý, ibaže kvôli tomuto nápadu som netušila, čo je hlavnou myšlienkou. To, že túžil po druhej strane, po pravej láske alebo tento nápad s originálnym vlakom? Alebo to, ako premárnil svoj život túžiac po smrti? Predsa človek, ktorý si chce dať do poriadku život, odstrániť bodliač, netúži po smrti a on akoby presne po nej túžil.

No vraciam sa v príbehu na začiatok. Hrdinka, rozprávačka príbehu hovorí, že ten chlapec bol iný.

No čím bol odlišný od ostatných? Žiadnych ostatných sme predsa v príbehu nestretli. Tým, že zlyhal? Že plytval svojím životom? Že bol rojko? Nepochopila som to. Myslím konkrétne na toto: "Jeho čierne vlasy a nevšedný zjav už vtedy prezrádzali, že je čímsi iní od ostatných." Tej pointy som sa však nedočkala. Ak mala byť pointa, že zlyhal, tak by predsa všetci ostatní boli správni...

Autorka v nemalom množstve používala vo svojom príbehu opisy a mnoho, mnoho adjektív, ktoré každopádne odporúčam zredukovať aspoň na polovicu. Príbeh bol nimi presýtený.

Prekážali mi niektoré spojenia, ktoré som netušila, akému zámeru slúžia:
•Nepolievané kvety srdca
•Hasil oheň svojím smiechom

Ono to znie pekne, nehovorím, že nie, ale akú funkciu to plní? Mňa to iba zmiatlo.

Jeho predstava o láske ho obrala o život. Odkiaľ nadobudol hlavný hrdina, že jeho láska je na druhej strane? Prečo sa mal starať o tú krajinu? Tá krajina predstavovala jeho vnútro, ktoré zanedbával? Kde boli ostatní ľudia? A prečo vlastne trpel? Lebo mne sa zdalo, že trpel iba pre svoje ilúzie, ale tie prišli až neskôr, po prvom utrpení - nespomenutom.

Hoc je to opísané s citom, niekedy stačí zopár slov a to silných (prednedávnom som dostala takúto radu, takže ju posúvam ďalej). Je zbytočné sa utápať vo vnútri, v sladkých a krásnych slovách a rozpísať to na veľa veľa strán, keď dve tri silné slovné spojenia, dokážu povedať všetko.

Ako to myslím?

Uvediem príklad, ktorým sa všetci môžete inšpirovať:

Černý klouček pozoroval prodavače nafukovacích balónků na vesnickém trhu.Ten člověk musel být dobrý obchodník, protože nechal ulétnout červený balónek, který stoupal vysoko vzhůru a lákal tak zástup možných mladých zákazníků.

Pak vypustil modrý balónek, následoval ho žlutý a bílý. Všechny stoupaly vysoko, vysoko, až zmizely z dohledu. Malý černoušek se dlouho díval na černý a pak se zeptal: "Pane, kdybyste vypustil černý, letěl by tak vysoko jako ty ostatní?"

Prodavač se na chlapce chápavě usmál. Uškubl nit s černým balónkem, a když ten začal stoupat vzhůru, naklonil se k chlapci: "To není barvou, chlapče; to, co je uvnitř, mu dává stoupat výš."
(Anthony de Mello: Modlitba žáby 2, Cesta, Brno 1996, 123)

Verdikt

Bolo to pekné, ale bolo toho veľa. Autorka to mohla napísať silno, aj zachovať opisy. Vynechať to, čo budilo zbytočné otázky. Opísať pocity dvoma troma slovami a do cieľa by sme zašli takisto a ešte lepšie: silnejšie. Zbytočné topenie vo vlastnom vnútri nepomáha. Chýbali mi viac opisy toho, prečo bol iný ako ostatní? Kde boli ostatní? Ako, že žena videla jeho končiaci sa vlak a on nikdy nevidel koniec vlaku niekoho druhého? Prečo sa prestal starať o svoje vnútro? Pre ilúzie? Nerobilo ho šťastným to, že bol šťastný vnútri? Keď lúka kvitla, on "nekvitol"? Myslím si, že Lill načrtla viacero vecí do jedného príbehu. Nezmyselnosť túžby po niečom, lásku, ktorá je celý čas vedľa nás a my túžime po smrti. No prečo?

Celkovo odporúčam znížiť to TOPENIE SA VO VLASTNOM VNÚTRI, mnoho adjektív a dať jednu základnú myšlienku, po ktorej sa autorka vyberie a opíše. Pretože tieto veci som nepochopila:

•tá krajina, ak bolo jeho vnútrom, tak akože ho videla aj ona? (videla ho, veď mu chcela pomôcť, aby sa o ňu postaral) "Pozerala na posledný vagón vlaku, ktorý ho vzal..."
•tá krajina, keď kedysi kvitla, čo ho prinútilo k tomu, aby sa o ňu prestal starať, kedysi mu to stačilo a teraz prečo nie? Prečo mala byť realita taká zlá? ČO SA ZMENILO v jeho živote, že upadol?

Veľa vecí podľa mňa zostalo nejasných (čo nie je problém, ak toho nie je priveľa). Ako hovorím, a zopakujem to ešte raz: "To že autor tomu rozumie, automaticky neznamená to, že to každý pochopí."

Zhrnutie

Lill má štýl, skutočn výnimočný, chytá za srdce. Nie je povrchná a cítiť to aj v jej tvorbe. Dokáže vytvárať pekné slovné spojenia. Jej slabým miestom tvorby je, že si neurčí mieru: "Tu to už stačí, toto už všetko potrebné vystihuje," ale rozvádza svoje myšlienky ďalej, aj keď ich už spomenula v predchádzajúcej vete inak. Vie stupňovať a dokáže udržať tajomstvo. Na niektorých miestach nevyjadrí to, čo je pre dej podstatné a ostatné miesta zbytočne rozvádza. Vie ponúknuť krásne opisy aj v dvoch troch slovách, takže moja rada znie, nech to obmedzí a bude to oveľa lepšie. Nech pre začiatok sa snaží vyjadriť jednu podstatnú myšlienku bez ďalších. Odporúčam písať kratšie útvary a nielen preto, že si ich čitatelia radšej prečítajú, ale aj preto, že má silné myšlienky, ktoré nepotrebujú byť rozpísané na veľa strán.

Táto časť je krásna:
"Posledný vagón vzal dušu skôr, než stihol Bill pohladiť starenine líce. Padol na zem a viac ho nebolo. A ona? Nehľadela a neplakala nad jeho pozostatkami. Už teraz to bolo pre ňu len bezduché telo nepatriace nikomu a ničomu. "
A toto je smer, ktorým odporúčam pobrať sa ďalej.

"Ja tu čakám na svoju lásku," priznal sa napokon, čo mu vírilo hlavou: " Ale na čo tu čakáš ty?"

V trasúcich rukách držala pramienok jeho vlasov a snažila sa neplakať. V diali zahliadla posledný vagón nekonečného vlaku. Bol taký istý, ako tie predtým. Vždy naňho bola zvedavá, ale teraz, keď pochopila čo znamená, ho už netúžila vidieť. Nepriala si, aby prešiel okolo nich. Potrebovala ešte trochu viac času. Trošku viac síl a všetko by bolo opäť dobré.

"Ja..." zasekla sa: "Čakám na to, kedy sa pozrieš za seba."



Toto dielo nájdete TU

Ak máte záujem o podobné hodnotenie,
kliknite na ikonku a zistite, ako na to:





 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Tokiohotel-svk: Popcorn Tokiohotel-svk: Popcorn | Web | 29. srpna 2012 v 21:20 | Reagovat

hm. musím napísať svoj názor, nedá mi to.

vlak som čítala už skôr a ja neviem,  či som nejaká výnimočná alebo čo, ale celé som to pochopila, ako to myslela. hneď mi bolo jasné, o čo sa jedná, kam to smeruje a o čom to proste bude. jej štýl písania sa mi páči a nepríde mi to prehnané. príde mi to ako príjemná zmena po všetkých tých kecoch v poviedkach, ktoré sú príliš reálne, príliš dokonalé a pod. ešte aj fantazijné poviedky sú písané tvrdo na rovinu bez nejakej fakt skvelej pointy. ok späť k téme. metafory som pochopila, nezdalo sa mi, že ich bolo príliš, skrátka to bol metaforický príbeh, patrilo to tam. taktiež by ste sa mohli pri kritike zamyslieť nad tým, že autor môže často dávať von svoje pocity, svoje myšlienky a náladu. možno to obsahuje čosi z jej života a pod. ja neviem, proste mne tá poviedka prišla v pohode, nekritizovala by som tam nič. je písaná troška ťažšie, ale práve preto som to zhltla lebo konečne to bolo na úrovni. a nepíšem to kvôli tomu, že Lill je moja kamarátka, píšem to, lebo som tak to dielo vnímala a jej talent žeriem. málokto to vie tak skvelo napísať a podať. :) a ešte chcem dodať, že spojenie ,,má to emácky nádych" mi tu vybilo dych.. nebudem to rozpitvávať, len mi to prišlo také.. lol.

2 Beatrix Beatrix | E-mail | Web | 29. srpna 2012 v 22:19 | Reagovat

[1]: Ahoj, v hodnotení išlo len o naše názory. Dôkladnejšie sa tejto téme (akú vlastne máme "právomoc" hodnotiť a čo tým sledujeme) venuje samostatný článok.
Ide v podstate o to, že človek vlastné chyby často nevidí a my poskytujeme nestranné názory pozorných čitateľov, nič viac.

Chcem sa obrániť, nikde som nenapísala: "má to emácky nádych". :) Iba že nadovšetko túžiť vidieť smrť mi pripadá emácke (bolo to prvé prirovnanie, čo mi napadlo), keďže som druhú stranu takto chápala. Možno som to chápala zle, ale dôvody, prečo som tomu tak rozumela, sú rozpísané v hodnotení.  

Projekty sme vymysleli preto, lebo vieme, aké ťažké je nájsť niekoho, kto poskytne skutočnú kritiku. Myslím, že tí, ktorí sa zapoja, nechcú počuť "je to super", lebo to už počuli dostatočne často, veď skutočne majú talent.
Preto texty čítame s tým, že sa sústredíme na hľadanie nedostatkov, ktoré sa nájdu v každom diele.

3 Tokiohotel-svk: Popcorn Tokiohotel-svk: Popcorn | 29. srpna 2012 v 22:42 | Reagovat

(pokiaľ nevezmeme do úvahy možnosť, že zámerom bolo dať poviedke emácky nádych)

tu som to čítala tak som to hneď okomentovala :)

veď jasné, ja vám chcem sama poslať svoju poviedku na kritiku, len vám hovorím za svoj názor, pretože často mi to príde prehnané z vašej strany. nehovorím, že máte byť na štýl: ,,je to super, píšeš najlepšie!" to by bolo dosť od veci.. :D len mi to príde, že tú kritiku neviete tak dobre podať. možno sa to dá jemnejšie alebo nebyť tak prehnané. ja neviem, mne ten vlak prišiel ako prvá normálna poviedka po dlhej dobe a sama Lill mi radí ako písať a vďaka nej som sa zlepšila.. myslím, že vaša kritika by mala byť založená na psychologických hrách. pretože keby som si prečítala nejakú kritiku v dajme tomu.. 14tich a mám nejaké slabšie sebavedomie, tak možno by som aj po niečom takom sekla s písaním. nemyslím to v zlom, ale tiež sa treba zamyslieť, či to nie je prehnané a nerobíte to len pre pocit autority. a ešte by ma zaujímalo, aký názor máte na svoje poviedky z kritického hladiska (ako by ste sa samé ohodnotili) alebo či vás niekto hodnotil. ani toto nemyslím v zlom, len ma to tak nejak zaujíma :)

4 Beatrix Beatrix | E-mail | Web | 29. srpna 2012 v 23:48 | Reagovat

[3]:  Ach, a to som mala pocit, že hodnotím tak láskavo. :D
Mladším autorom vždy radím, aby na svoj vek upozornili. Samozrejme naň beriem ohľad, čokoľvek iné by bolo nefér. Nedávno som uverejnila kritiku na dielo Škola hrôzy, tam to vidno. Dúfam. :)
Autorkin vek som si sama vyhľadala, no mali by na to myslieť oni, je to predsa v ich vlastnom záujme.

Som zvyknutá na celkom iné komentáre, také ozaj surové, bez obalu, ktoré sa vôbec nepokúšajú vyzdvihnúť pozitíva. A niekedy sa poriadne nevenujú ani negatívam, proste len kydajú a urážajú samotného autora. Preto som vždy mala pocit, že hodnotím veľmi nežne. :D

Hm, pocit autority si takýmto spôsobom nevyvolávam. :) Napísať takéto hodnotenie trvá dlho. Len pri poviedke niekedy aj hodinu, no ak ide o román, strávim nad tým zo tri, štyri alebo aj päť hodín (len nad hodnotením, samotné čítanie nerátam). Za to by to asi nikomu nestálo, keby sa len chcel cítiť nadradene.
Robím to preto, lebo sama som po takej kritike túžila, keď som uverejňovala svoje dielo. Istým spôsobom dúfam, že "nakazím" ďalších a trochu sa to na literárnych portáloch (či aj na blogoch, no najmä portáloch, kde skapína pes) rozhýbe.

Moju tvorbu hodnotilo viacero ľudí. Názory sa pohybovali od absolútneho nadšenia po jeden mimoriadne urážlivý komentár obsahujúci vyjadrenia ako "literárne bahno" a "dvíhal sa mi žalúdok".
Sama sa ohodnotiť, to je...trochu blbé. :) Ale takto - nemyslím si, že píšem zle, to určite nie, inak by som svoju tvorbu neuverejňovala (nebudem predsa obťažovať iných niečím, o čom si ani len sama nemyslím, že to je aspoň čitateľné).
Konštruktívne sa ohodnotiť neviem, pretože chyby, ktoré robím, sama nevidím (veď preto ich robím). Preto som rada, keď ma na ne niekto upozorní.
Vo všeobecnosti - viem, že ma ešte čaká dlhá cesta. :)

5 Lill Lill | 30. srpna 2012 v 19:05 | Reagovat

ou, aká debata sa tu rozpútala :D chcem poďakovať
[1]: že sa jej moje dielo páči inak pre ostatných dielo najdete na tomto linku http://tokiohotel-fanfiction.blog.cz/1207/vlak
k samotnej kritike. viem že v mojom písaní sa vyskytuje veľa chýb, a ja ich zväčša aj vidím, len niekedy neviem čo s tým a ako to dať dokopy. viem byť kritická v pohode aj sama na seba, a viem že sa mám ešte riadne čo učiť. čo sa týka toho čo písala Sherylin Lee asi s tým viac súhlasím ako to čo Belatrix skritizovala. akosi nechápem čo tam nebolo jasné. viem niektoré veci ta neboli domyslené, ale prili mi to nepodstatné detaili - niečo ako keby som napísala do príbehu : Zuzana išla do reštavrácie a dala si zeleninový šalát. na jednej strane niekto sa môže pýtať- ona je vegetariánka? nemá rada mäso? prečo práve zeleninový? nechcela radšej ovocný? lenže to nebolo podstatné v tej knihe. bol to len dodatok. čo sa týka tej ženy - už som vysvetľovala že ona tam bola niečo ako realita, neni dôležitý jej svet, ale jeho. zhrniem. nechápem čo nechápeš :DDa teraz nie v zlom ale fakt nechápem. čo sa týka štylistiky a môjho štýlu - uznám si že niekedy veci preženiem. tiež súhlasím, že by som mohla niektoré dlhé pasáže vymeniť za niečo kratšie a trefnejšie.
tak či tak ďakujem za váš názor, za váš čas, že ste boli ochotné sa tomu venovať aj keď ste nemuseli :)

6 Sherylin Lee Sherylin Lee | E-mail | Web | 1. září 2012 v 13:42 | Reagovat

[1]: Nenapísala som, že Lill nemá talent, že nevie písať. Vie. Čítam aj iné kritiky na iných stránkach a časom si uvedomujem, že majú pravdu. Napríklad, ako som spomenula, Lil používa príliš veľa prívlastkov. Ono nie je zlé používať prívlastky, ale skutočne ich používa často.  To, čo som vytkla, za to sa nebudem ospravedlniť, je to iba môj názor :), moje pocity, nič viac. Mne sa celý nápad veľmi páčil, má to hĺbku a je to krásne.

[3]: Snažím sa vytknúť všetko, čo ma ruší (niekedy dokonca si niektoré svoje názory ponechám). Snažím sa to podať komplexne, aby som nič nevynechala = možno je to prehnané. Ja by som tiež stála o takúto kritiku a som zástancom toho, rob to, čo chceš, aby druhí robili tebe. Snažila som sa to podať fakt iba objektívne zo svojej strany, iba svoje postrehy, nič viac.

Jemnejšie? No, takáto kritika bez jemností mi zaberie tak hodinu a to rátam iba čistý čas na napísanie. Ak to ešte  mám zabaliť - zbytočne, tak mi to príde zbytočné. Autori, ktorí chcú raz vydať knihu, musia byť pripravení prijímať kritiky. Možno som necitlivá, pretože toto ma naučil mamtalent.sk. Neviem, či vieš, ako funguje vydanie knihy. Tí, ktorí tam hodnotia, nezabaľujú slová a ja to fakt oproti tomu podávam veľmi jemne :D. Vytknú Ti aj nos medzi očami, ak je trochu nakrivo. V podstate som to zobrala tak, ako príprava na to, čo príde, príprava na skutočné kritiky, kde sa nikto s nikým nemazná:

http://www.mamtalent.sk/lubica-jurikova-z-ikaru-hodnoti-apolyca-word.phtmllubica-jurikova-z-ikaru-hodnoti-apolyca-word.phtml?program=1&ma__0__id_b=12919&ma__0__id_kp=44825

A toto je len jedno z takých hodnotení. Nechcem byť jemná, skôr vecná. Tých hodnotení na tej stránke nájdeš viac a teraz môžeš porovnať náš štýl hodnotenia s Beatrix s tými hodnoteniami, ktoré sú na tej stránke. Ak zadáš diela do vyhľadávača, tak aj môžeš pozrieť, aké diela dostali takú "krutú" kritiku.

A aký názor mám na svoju tvorbu? Som strašne kritická :D. Nepáči sa mi skoro nič, čo som napísala. V súčasnosti je mojím cieľom konečne niečo dopísať. Veľakrát prepisujem, opravujem. Ale podám to takto.

Hodnotenie Stávky:

Dielo sa celkom dobre číta, nie sú v nich opisy, ale ináč je povrchné, nie hlbokomyseľné a hoc psychológia nezlyháva, skutočne príbeh ostáva iba na povrchu.

No tento príbeh inak písať neviem. Možno je to tým, ako tento príbeh vznikol, ale mojím prvoradým cieľom je konečne ho dopísať, aby som sa mohla pohnúť ďalej.

PS: na mámtalente má hodnotenie 4 hviezdičky, ja by som ešte jednu ubrala.

7 Sherylin Lee Sherylin Lee | E-mail | Web | 1. září 2012 v 13:45 | Reagovat

[5]:Toto poznám, prežívam to na vlastnej koži:
"viem že v mojom písaní sa vyskytuje veľa chýb, a ja ich zväčša aj vidím, len niekedy neviem čo s tým a ako to dať dokopy"

Ja nehovorím, žeby to nemohlo zostať v tej dĺžke, ktorej to bolo, iba odporúčam napredovať štýlom, ktorý som uviedla v závere. Výstižné a krásne. Aj ostatné boli pekné, ale bolo toho priveľa...

8 Beatrix Beatrix | E-mail | Web | 1. září 2012 v 17:14 | Reagovat

[5]: Ahoj, ale prosím, žiadna Belatrix. :)

Obe píšete, že nechápete, čo nie je jasné. Tomu zas ja nerozumiem - veď v celej kritike rozoberám presne to. Ozaj teda nechápem, kde mohlo dojsť k nedorozumeniu.
Netvrdím, že musíš s mojimi výhradami súhlasiť, rada si aj nechám vysvetliť, ako si to myslela (aj toto je napísané v hodnotení).

V kritike je napísané aj to, že práve pri metaforických textoch sú pre mňa detaily veľmi dôležité, všetko musí sedieť (A prečo? Lebo pre človeka s fantáziou vôbec nie je ťažké vymyslieť metaforu. Ťažké je práve doladenie detailov). Ani s týmto názorom samozrejme nemusíš súhlasiť.

Jednoducho zhrnuté - nemusíš súhlasiť vôbec s ničím, čo som povedala (stojím si za tým, no je to len môj názor), ale ozaj nechápem, čo je na hodnotení nejasné.

9 DorothyOpery DorothyOpery | E-mail | Středa v 0:34 | Reagovat

Absolutely NEW update of SEO/SMM software "XRumer 16.0 + XEvil 3.0":
captcha recognition of Google, Facebook, Bing, Hotmail, SolveMedia, Yandex,
and more than 8400 another categories of captcha,
with highest precision (80..100%) and highest speed (100 img per second).
You can connect XEvil 3.0 to all most popular SEO/SMM software: XRumer, GSA SER, ZennoPoster, Srapebox, Senuke, and more than 100 of other software.

Interested? You can find a lot of impessive videos about XEvil in YouTube.
Good luck ;)

XRumer20170718

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

Všetky práva vyhradené.