Recenzia na knihy

Erik Axl Sund – Havranie dievča

15. července 2014 v 14:59 | Sherylin Lee
Kde sa končí zlo a kde začína? Ako to vlastne je, existuje samo o sebe alebo len my svojimi myšlienkami a prístupom sme vytvorili akési zlo a dobro, prístupné a tiež zavrhnutia hodné správanie? Vraj všetko je také, aké je. Podstata sa nemení. Bez prívlastkov. Bez posudkov. Bez všetkého. Jednoducho sa veci stávajú a my ich iba posudzujeme. Bez nášho pričinenia, resp. odsúdenia, by ostali nepoškodené a čisté vo svojej podstate… A možno všetci tí, ktorí sa "previnili" voči normám a všeobecnému chápaniu a dodržiavaniu dobra, si to odôvodňujú podobne. Vždy ide o uhol pohľadu a v tomto románe je uhlov viac ako obvykle.

Jerker Eriksson a Håkan Axlander-Sundquist, švédska autorská dvojica píšuca pod pseudonymom Erik Axl Sund, viac ako desať rokov experimentujú s hudbou filmom a umením. Tentoraz prinášajú temný psychologický triler Havranie dievča, ktoré je prvou časť trilógie, Slabosť Victorie Bergmanovej s podtitulom Vraždy a psychoterapia.

Stacey Kade – Stratená duša (Medzi nebom a zemou 1)

15. července 2014 v 14:56 | Sherylin Lee
Čo sa stane, keď sa človek jednoducho po smrti zasekne niekde MEDZI NEBOM A ZEMOU a nikto, koho kedy dobre poznal, ho nevidí a nevníma? Horšie je, že až po smrti si človek uvedomí, komu za čo stál, kto mu bol priateľom, čo si o ňom ľudia myslia. V prípade Alony, je pravda milá ako guľka medzi oči. Hlavná hrdinka zisťuje, že skutočné priateľstvo za svoj život ani nepoznala. Všetko, čo zažila počnúc jej láskou - priateľom i najlepšou kamarátkou, čo robila, aká bola a kým bola obklopená, vystihuje slovo dokonalá pretvárka. Aké sú tajomstvá tohto mŕtveho dievčaťa, ktoré ju "nútili" žiť taký dvojtvárny život? A pomôže jej Will, jediný, kto ju vidí, a ktorým vždy počas svojho života pohŕdala? Všetko nasvedčuje tomu, že tieto dva protiklady si budú musieť pomôcť, inak ani jedného z nich nečakajú ľahké časy.

Zuzana Koščová – Šťastie nie je mýtus

15. července 2014 v 14:54 | Sherylin Lee
Kniha môže byť studňou energie, sily, nielen všeobecne známych či menej rozšírených poznatkov. Hovorí sa, že nikto nám neposkytol návod ako žiť, že pri našom narodení nebol zanechaný žiadny papier, podrobný opis toho, ako úspešne používať produkt "človek" tak, aby vydržal čo najviac, aby bol vhodne využitý, aby sa nepoužíval na účely, ktoré mu môžu uškodiť. Naozaj je to tak? Nikto nám neposkytol návody? Alebo máme chuť všetko spochybňovať, tvrdiť, že to nie je ono, pretože "tisíc dôvodov a logicky podložených argumentov"? Vskutku nemáme čas alebo ho mať ani nechceme a iba sa vyhovárame? Zamysleli ste sa niekedy nad tým, že ten, kto si nenájde čas na to, aby sa zastavil, prehodnotil svoje priority, urobil prvé kroky, ani nemôže zmeniť svoj život - je to viac ako logické. Ide však stále o prístup a o konkrétneho človeka. Čo jednému vyhovie, druhý sa s tým nedokáže stotožniť.

Etela Farkašová - Po dlhom mlčaní

15. července 2014 v 14:52 | Sherylin Lee
Kde sa všetko začína a kde končí?
Ak si človek prejde svojím životom, rozreže ho na kusy a začne analyzovať,
ktorý kus čo znamená, čo všetko ho ovplyvnilo,
možno vznikne kniha ako Po dlhom mlčaní.

Pavol Janík - Tri zrnká a iné rozprávky

15. června 2014 v 17:26 | Sherylin Lee
Prednedávnom, ako som začala uverejňovať recenzie na rôzne literárne diela, ma kontaktovala Zuzana Lukáčová, ilustrátorka a korektorka rozprávkovej knižky Tri zrnká a iné rozprávky. Autorom je Pavol Janík, ktorý napriek tomu, že je dyslektik, sa rozhodol napísať a vydať knižku. Tri zrnká boli vydané v roku 2013 v náklade 500 ks na vlastnú réžiu.

Dnes vám na svoje potešenie poskytnem recenziu z inej šálky, než na aké môžete byť u mňa zvyknutí/é. Keďže múdre google nevyhodilo žiadne smerodajné informácie o knihe, rozhodla som sa, že na ňu poskytnem vlastné zhrnutie predtým, ako sa pustím priamo do hodnotenia.

Knižka obsahuje celkovo sedem rozprávok. Je určená predovšetkým deťom, ale aj ich rodičom, ako je uvedené vo venovaní.

Yrsa Sigurdardóttir‎ – Ohnivý anděl

29. března 2014 v 11:50 | Sherylin Lee
Piata knižka islandskej spisovateľky, Irsi Sigurdardóttir‎, vás zavedie do tajuplnej zeme ľadu. Jediné teplo v jej príbehu spôsobili plamene, ktoré pohltili ústav pre postihnutých. Všetko ostatné je mrazivé alebo aspoň naháňa zimomriavky.

Robert Crais - Podezřelý

20. března 2014 v 12:14 | Sherylin Lee

On aj ona boli na zlom mieste a tí, na ktorých im záležalo, prišli o život. Čas sa nedá vrátiť, ale to, čo ich od milovaných odlúčilo, práve to ich spojí v nerozlučnú dvojicu.

Kvetka Veverková - Len čo hlava dala

20. března 2014 v 11:21 | Sherylin Lee

Keď sa sny stávajú skutočnosťou…

Lucia Sasáková - Zlatokopka

16. února 2014 v 19:26 | Sherylin Lee
Zlatokopky "kopú zlato" svojím telom a námaha je možno taká istá, ak nie vyššia, ako u skutočných zlatokopov. Lopotenie sa za lepším životom, za podmienok ktoré sú individuálne, menivé, náročné, ale určite nie ideálne… Knižku sa mi podarilo zahliadnuť na stránke jedného internetového kníhkupectva. Keď som uvidela, že ju písala slovenská autorka, zaujalo ma to omnoho viac, ako keby to napísala nejaká zahraničná bestselleristka.

Prenádherná Nesmrteľná na vodách

8. srpna 2012 v 23:38 | Beatrix

Jedna žiaľ nesie, s dvomi radosť lieta,
tri značia svadbu, štyri malé dieťa,
päť nesie smiech a šesť zas slzy slané,
a sedem neduh, osem zomieranie,
a deväť striebro, desať zlato lesklé,
jedenásť tajnosť, čo sa vyriecť nesmie...

Otvorte svoje srdce: Malý princ (Antoine de Saint - Exupéry)

21. července 2012 v 16:24 | Sherylin Lee
Milujem ho. A to by malo vysvetliť všetko.
No prajem si, aby ste moju lásku pochopili
a možno tiež našli k nemu cestu.

RECENZIA: Veronica Roth - Divergencia

15. července 2012 v 0:21 | Sherylin Lee
Viem, že toto ste tu už mali, ale v inej forme a od Sofie. Mimochodom, prvýkrát som nahrávala na svoj web sama, takže ak uvidíte chyby, bude to mnou, ale som na seba pyšná, pyšná (kúsok). A čo sa týka recenzie, urobte si úsudok sami. Dôvody, prečo mám taký názor, som veľmi jasne uviedla.

RECENZIA: Dr. Pierre Dukan - Dukanova diéta

14. dubna 2012 v 20:26 | Sherylin Lee
A prinášam vám poslednú recenziu na tento týždeň. Po tejto knihe si už musím urobiť dlhšiu prestávku a pustiť sa do náročného vysokoškolského učiva, ktoré ma nebaví. Nulová inšpirácia. Teda nie celkom, pretože sa neviem dočkať, kedy ukončím smer, ktorý som si vybrala a pustím sa do niečoho iného (k tomu by som však nedospela bez tohto smeru a niečo mi určite dáva). Ale teraz ma už nebaví pozerať na svet cez okuliare mediálnej manipulácie. Ale k veci, tentokrát som napísala recenziu na knihu, ktorá môže niekomu zmeniť život.

RECENZIA: Tereza Matoušková - Hladová přání

12. dubna 2012 v 9:21 | Sherylin Lee
V poslednom čase som sa pustila do písaní recenzií, akoby ma za to platili. Ale v skutočnosti to nie je tak.O recenzie na posledné dve knižky som bola požiadaná už veľmi dávno. A konečne mám zo seba dobrý pocit.

RECENZIA: Tereza Benešová - Gjorkové, Tajemství minulosti

10. dubna 2012 v 10:16 | Sherylin Lee
V poslednom čase viac čítam, ako píšem.
Teda aj píšem, veď posúďte sami.
Prinášam vám tentokrát dielo,
ktoré sa len prednedávnom objavilo na pultoch.

RECENZIA: Waris Dirieová a Cathleen Millerová - Púštny kvet

8. dubna 2012 v 12:25 | Sherylin Lee
Pamätáte sa na to, na ktoré knihy som vás upozornila?
Tu je tretia z nich a dúfam, že už časový posun medzi
recenziami nebude taký dlhý, ako doteraz.

RECENZIA: S. J. Watson – Skôr než zaspím

22. března 2012 v 17:19 | Sofia

Originálny názov: Before I go to sleep
Autor: S. J. Watson
Vydavateľstvo: Ikar, 2011
Počet strán: 304 strán
Preklad: Miriam Ghaniová

ANOTÁCIA:

Keď človek stratí pamäť, akoby prišiel o všetko... Christine, žena v zrelom veku, sa každé ráno zobúdza po boku cudzieho muža, v cudzom dome. V zrkadle nespoznáva vlastnú tvár. Ten muž jej každé ráno opakuje, že je jej manžel a že utrpela stratu pamäti pri dopravnej nehode. Lenže do nasledujúceho rána sa všetky spomienky z jej pamäti znova vymažú. Christine veľmi túži byť ako ostatní ľudia, zistiť, kto vlastne je a čo sa udialo v minulosti. Lekár ju presvedčí, aby si písala denník. Zapisuje si všetko, čo sa udeje počas dňa a na čo si spomenie z minulosti. A tak každé ďalšie ráno si denník prečíta a znova pomaly objavuje seba a svoj predchádzajúci život. Z minulosti postupne vystupujú na povrch rôzne záhadné udalosti. Christine netuší, či to je pravda, či pracuje jej fantázia, alebo narušená pamäť...

RECENZIA: Deborah Harknessová – Príbeh čarodejnice

14. března 2012 v 16:52 | Sofia

Originálny názov: A Discovery of Witches
Autor: Deborah Harkness
Vydavateľstvo: Ikar, 2011
Počet strán: 552 strán
Preklad: Martin Štulrajter

ANOTÁCIA:

Vedkyňa Diana Bishopová si počas výskumu v oxfordskej Bodleianskej knižnici nevedomky vyžiada zakliaty alchymistický rukpis. Diana pochádza zo starobylého čarodejníckeho rodu, no sama nechce mať nič spoločné s mágiou, zanevrela na ňu po smrti svojich rodičov. Preto po zbežnom nahliadnutí a pár poznámkam vráti knihu do skladu. Jej objav však spôsobí rozruch vo svete bytostí a do knižnice sa nahrnie horda démonov, upírov a čarodejníc. Diana totiž náhodou natrafila na žiadaný, stáročia stratený poklad a je jediná, ktorej sa podarilo prelomiť jeho zaklínadlo.

RECENZIA: Beatrix - Cena dotykov

5. března 2012 v 14:00 | Sherylin Lee

Dnes nastal ten krásny slnečný deň, keď uverejním prvú recenziu na dielo, ktoré ešte nebolo vydané. Len pre istotu, vám ukážem niečo z nej.

RECENZIA: Dan Brown - Stratený symbol

29. února 2012 v 12:10 | Sherylin Lee

V priebehu dnešeného večera (21:00) uverejníme recenziu na Stratený symbol.

RECENZIA: Veronica Roth - Divergencia

26. února 2012 v 19:27 | Sofia

Originálny názov: Divergent
Autor: Veronica Roth
Vydavateľstvo: Slovart, 2012
Počet strán: 400 strán
Preklad: Elena Guričanová

ANOTÁCIA:

Chicago, ďaleká budúcnosť. Beatrice Priorová žije v spoločnosti rozdelenej na päť frakcií. Na rozhodovacej ceremónii si všetci šestnásťroční vyberajú frakciu, ktorej zasvätia zvyšok života. Beatrice má len dve možnosti: zostať so svojou rodinou, alebo ju navždy opustiť, aby mohla byť sama sebou. Rozhodnutím napokon prekvapí všetkých vrátane seba. Zmení si meno na Tris a usiluje sa obstáť v tvrdej konkurencii, aby si vybojovala miesto v novom živote. Hľadá skutočných priateľov a zamotáva sa do vzťahu s chvíľami neodolateľným, inokedy neznesiteľným chlapcom. Keď Tris objaví sprisahanie, ktoré môže zničiť jej navonok dokonalú spoločnosť, záhadná schopnosť jej buď pomôže zachrániť ľudí, ktorých miluje, alebo...

Skvelá kniha o živote každého z nás

8. února 2012 v 10:14 | Sherylin Lee
Román o tzv. ľahkej babe | Poďakovanie Beatrix | Cena dotykov

Citlivo vykreslené postavy v románe, v ktorom zdanie veľakrát klame.

RECENZIA: Kristin Cashore – Ohnivá

1. února 2012 v 17:02 | Sofia

Originálny názov: Fire
Autor: Kristin Cashore
Vydavateľstvo: Ediposs, 2010
Počet strán: 413 strán
Preklad: Braňo Bačík

ANOTÁCIA:

Prequel (pozn.druhá kniha odohrávajúca sa časovo ešte pred prvou) ku Výnimočnej sa odohráva naprieč horami smerom na východ siedmych kráľovstiev, v skalnatej, vojnou zničenej krajine nazývanej Dells. Žijú tam nádherné stvorenia nazývané príšery. Príšery majú podobu normálnych zvierat: horských levov, vážiek, rýb, koňov, ale ich srsť alebo perie sú väčšinou nádherne sfarbené - tyrkysové, trblietavo bronzové, perleťovo zelené - a ich mysle majú moc kontrolovať mysle ľudí. 17- ročná Fire (Oheň) je posledná príšera s ľudskou podobou v Dells. Krásne príšerná telom aj mysľou, s ľudskou schopnosťou odhadnúť čo je správne a čo nie, je nenávidená a vzbudzuje nedôveru takmer u každého. Táto kniha je jej príbehom. Rozmýšľate, prečo sa kniha označuje ako prequel? Ohnivá sa odohráva 30-niečo rokov pred Výnimočnou a má s ňou jednu spoločnú postavu - malého chlapca s dvojfarebnými očami, ktorý pochádza z nikto-nevie-odkiaľ a má zvláštnu schopnosť, ktorú čitatelia Výnimočnej budú považovať za povedomú a znepokojujúcu.

RECENZIA: Randy Pausch, Jeffrey Zaslow - Posledná prednáška

20. ledna 2012 v 19:07 | Sofia

Originálny názov: The Last Lecture
Autor: Randy Pausch, Jeffrey Zaslow
Vydavateľstvo: Tatran, 2009
Počet strán: 214 strán
Preklad: Jana Kanorová-Báliková

ANOTÁCIA:

Veľa profesorov má prejavy nazvané "Posledná prednáška". Profesorov požiadajú, aby zvážili svoje odstúpenie, a potom predniesli svoje úvahy o tom, na čom im najviac záleží. A kým rečnia, publikum sa v duchu neubráni tej istej otázke: Akú múdrosť by sme odovzdali svetu, keby sme vedeli, že je to naša posledná šanca? Keby sme sa mali zajtra pominúť, aké posolstvo by sme chceli zanechať? Keď Randyho Pauscha, profesora počítačovej vedy na Carnegie Mellon University, požiadali o takúto prednášku, nemusel si predstavovať, že je posledná, pretože mu prednedávnom diagnostikovali rakovinu v terminálnom štádiu. No jeho prednáška - "Ako skutočne splniť svoje detské sny" - nebola o zomieraní. Bola o tom, aké je dôležité prekonávať prekážky, umožniť aj iným ľuďom splnenie ich snov, ako sa treba chopiť každej chvíle (pretože: "Čas je všetko, čo máte. A možno jedného dňa zistíte, že ho máte menej, ako ste si mysleli.") Bolo to zhrnutie všetkého, čomu Randy veril. Hovoril o žití.

RECENZIA: Jenny Downhamová - Skôr než zomriem

4. ledna 2012 v 23:36 | Sofia

Originálny názov: Before I Die
Autor: Jenny Downham
Vydavateľstvo: Ikar, 2009
Počet strán: 264 strán
Preklad: Zdenka Buntová

ANOTÁCIA:

Každý z nás vie, že raz zomrie. Lenže v šestnástich to nečaká nikto.
Smrteľne chorej Tesse Scottovej zostáva iba niekoľko mesiacov života a ona sa rozhodne prežiť ich absolútne naplno. Nechce byť ukrátená o nič, čo život ponúka jej zdravým rovesníkom. Číslo jeden na jej zozname je sex. A začať chce dnes večer.
Splniť si túžbu nebýva ľahké a zakaždým je tu riziko, že namiesto radosti zažijeme rozčarovanie. A niekedy si nás šťastie vystriehne vo chvíli, keď ho najmenej čakáme.
Tento nevšedný román o neskrotnej túžbe žiť a milovať tvárou tvár vlastnej smrti je vášnivou oslavou života.

Všetky práva vyhradené.